Skip to content
2011/03/12 / henkelit

Lit CC klara för final i JVM!

För en timme sen stod det klart att vi ska spela JVM-final på söndag morgon. Fy fan vad skönt!! :)

Matchbilden var lite omvänd jämfört med då vi mötte Schweiz i grundserien. I den matchen förde vi omgångarna från start och fick press på de men i den här matchen var det vi som fick slita lite för att få till spelet. Vi får med oss en fin tvåa i den andra omgången efter att det nollats i den första. I omgången efter är vi däremot lite illa ute men efter en fin dragning på Krilles sista lyckas vi stjäla en pinne.

I paus är vi i ledning med 4-1 och eftersom jag mådde klent sedan andra omgången går jag av och Crippa kliver in som etta. Jag kan från coachläktaren skåda grabbarna göra en riktigt stark insats och skaffa sig ledningen med fyra poäng inför sista omgången! Inga problem där och vi är i vår första JVM-final! :)

Sjukt bra jobb Crippa, Alex och Oskar! Ikväll vill jag dock ge Krille lite extra beröm för sitt spel och sin kyla. Bra grabbar!

Finalen går 10.00 svensk tid på söndag morgon. För min del blir det till att försöka kurera sig så får vi se om jag hinner piggna till…

Tack för stödet hittills nu är det den roligaste matchen kvar, missa inte den!

Oskar står och chillar lite i boet….


One Comment

Kommentera
  1. dan carlsen / Mar 12 2011 19:53

    grattis till finalplatsen.
    se nu till att ha kul där ute

    och vinn!

    dan

Kommentera

