Skip to content
2009/03/22 / henkelit

Med nyfunnen kärlek för sodavatten…

Nu har vi tagit oss till slutspel!! Första matchen går mot Carlsén.

Henke sitter över matchen idag, första slutspelsmatchen mot grabbarna Carlsén. Vid tangentbordet sitter jag, Johanlit och kladdar. Henke gick och köpte sin andra kladdiga chokladmuffin…

Matchen har precis börjat sin 5e omgång och med 2 poäng till Carlsén i 4e är ställningen 2-2. Det ser ok ut, inget av lagen har stuckit ut hakan än men vänta ni bara… Curlingkanalen är på plats men inget har frågat efter mig som expertkommentator än, undrar när dom kommer???

Jetlagen sitter i som ett plåster, märks på spelet litegrann, inget som går riktigt dåligt men heller inget som går sjukt bra. Kanske dom bara spelar som dom brukar, bara för att vi på läktaren ska få sjukt ont i magen och hög puls. Egentligen hatar jag curling på det viset men som en stark drog så måste jag komma och kolla, gång efter gång. Ganska konstigt egentligen att den här sporten kan vara så tilldragande, jag som e lika sportintresserad som jag är intresserad i att diska och tvätta kläder. Sitter och funderar på om jag ska operera andra axeln nästa år o hänga med på curling turné, det hade nog grabbarna gillat. Jag tror dom ser mig som en frisk sommarbris i Sahara ungefär. Nä nu kom Henke tillbaka med sin mustiga muffin, krille har en dragning med rygg för 2… sätter den, 4-2 efter 6 omg. Nu kör vi!

Kommentera

